🔎 Detaylı özgeçmiş
KİŞİSEL
BİLGİLER
Doğum Yeri: Akdağmadeni - YOZGAT
Doğum Tarihi: 20.02.1977
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Evliya Çelebi Yerleşkesi (43100)
KÜTAHYA
Oda No: 305
Telefon: 0 274 443 45 80
Belgegeçer: 0 274 265 20 57
e-posta: kursadyilmaz@gmail.com — kursad.yilmaz@dpu.edu.tr
Web: http://kursadyilmaz.blogspot.com.tr/
Web of Science Researcher ID: https://www.webofscience.com/wos/author/record/KBA-5847-2024
academia.edu: https://dpu.academia.edu/KürşadYılmaz
ÖĞRENİM
DURUMU
İŞ
DENEYİMİ
Doktora (2002-2006)
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Teftişi Doktora Programı
TEZ BAŞLIĞI: İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerine göre kamu ilköğretim okullarında bireysel ve örgütsel değerler ve okul yöneticilerinin okullarını bu değerlere göre yönetme durumları [Individual and organizational values according to teachers and school administrators in public primary school and how do the school administrators manage their schools according to these values].
Danışman: Prof. Dr. Ali BALCI
Yüksek Lisans (1999-2002)
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programı
TEZ BAŞLIĞI: İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranışlarıyla öğretmenlerin öğrenci kontrol yaklaşımları ve öğrencilerin okul yaşamının niteliğine ilişkin algıları arasındaki ilişkiler [A study of leadership behaviors of primary school’s administrators, the pupil control ideology as perceived by teachers and the quality of school life as perceived by students].
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Selahattin TURAN
Lisans (1995-1999)
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği Bölümü
- PROF. DR. - Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Kütahya (01.09.2023-……….)
- PROF. DR. - Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi - Bişkek, Kırgızistan (10.09.2018-31.08.2023)
- PROF. DR. - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Kütahya (11.10.2017-31.08.2018)
- DOÇ. DR. - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Kütahya (04.03.2011-10.10.2017)
- YRD. DOÇ. DR. - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Kütahya (21.11.2008-03.03.2011)
- ARŞ. GÖR. DR. - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Kütahya (26.03.2007-20.11.2008)
- ARŞ. GÖR. - Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi – Ankara (24.09.2002-19.03.2007)
- ARŞ. GÖR. - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Kütahya (22.12.2000-16.09.2002)
- SINIF ÖĞRETMENİ - Milli Eğitim Bakanlığı – Yozgat (28.09.1999-21.12.2000)
YÖNETİLEN DOKTORA TEZLERİ
- Ahmet Buğra İnalöz (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının konuşma, yazma, okuma, dinleme becerileri ve Türkçe öğrenme motivasyonu üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek, Kırgızistan.
- Asem İdayeva (2020). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ile stresle başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırgızistan örneği) (Doktora Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek, Kırgızistan. (Eş danışman: Prof. Dr. Selahattin Avşaroğlu)
- Nazgül Moldobolotova (2022). Kırgızistan’da okul iklimi konusunda öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek, Kırgızistan.
- Mustafa Topuz (2018). Okul müdürleri ve öğretmenlerin performans değerlendirme süreci hakkındaki görüşleri: Nitel bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Kadir Dinçer (2017). İlkokullarda örgütsel yaratıcılık davranışları ile öğretmen liderliği arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Yeliz Yurter (2016). İlkokul ve ortaokullarda okul iklimi ile örgütsel yaratıcılık davranışları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Hayrullah Kelekçi (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeleri ile yeterlik inançları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Mustafa Çelik (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile tükenmişlik arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Sevgi Altun-Dilek (2014). Öğretmenlerin iş yaşam dengesi ile işkoliklik düzeyleri arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Esra Yalçın (2014). Özel dershanede çalışan öğretmenlerin örgütsel güvenleri ile iş doyumu arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kütahya.
YÖNETİLEN TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROJELERİ
- Ali Çelik (2024). Hayat boyu öğrenme kurumlarında çalışan yöneticilerin yaşadıkları sorunlar (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Aynur Yılmaz (2024). Sınıf öğretmenlerinin motivasyonlarını etkileyen faktörler (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Canberk Güngör (2024). Aday öğretmenlerin adaylık sürecinde yaşadıkları sorunlar (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Emre Yılmaz (2024). Öğretmenlerin tezsiz yüksek lisansa yönelme sebepleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Haydar Koç (2024). Ortaokullarda akran zorbalığı konusunda öğretmen görüşleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Kenan Daş (2024). Sınavla öğrenci alan okullardaki öğretmenlerin yaşadıkları avantaj ve dezavantajlar (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Melike Çınar (2024). Fen bilgisi dersinde yapılan etkinlikler hakkında öğrenci görüşleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Mustafa Güneş (2024). Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Rasim Oğuzhan Kavukçu (2024). Eğitim yönetiminde etik liderlik kavramına yönelik makalelerin incelenmesi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Rıza Güner (2024). Ortaöğretim öğrencilerinin akademik ve meslek edinme tercihleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Talip Cengiz (2017). Öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin görüşleri ile yeterlik inançları arasındaki ilişki (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Hava Aygümüş (2017). Türkiye’de okul yöneticisi seçme ve atama uygulamalarının tarihsel gelişimi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Kadir Ovacık (2017). Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin gençlik liderlik özelliklerinin incelenmesi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Hamdi Kaşıkçı (2017). Örgütsel vatandaşlık ile ilgili makalelerin meta değerlendirmesi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Hadi Boyacı (2017). Okul yöneticilerinin müdür etkililiği ile ilgili görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- İlyas Hakarayan (2017). Öğretmen liderliği ile ilgili makalelerin meta değerlendirmesi. (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Mustafa Taşdemir (2017). Öğretmen adaylarının öğretmen liderliği davranışları ile ilgili görüşleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Yaşar Kandemir (2017). Örgütsel sinizm ile ilgili makalelerin meta değerlendirmesi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Emine Göktürk (2017). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öğrenci kontrol ideolojileri arasındaki ilişki (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Halil Kiren (2017). Örgütsel güven ile ilgili makalelerin meta değerlendirmesi (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi).Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
- Nurullah Sinan (2017). Türkiye’de eğitim alanında yapılan örgütsel adalet makaleleri ile ilgili bir değerlendirme (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Zafer Şahin (2017). Türkiye’de eğitim alanında yapılan dönüşümcü liderlik makaleleri ile ilgili bir meta değerlendirme çalışması (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Hamza Yaman (2017). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin eğitsel düşünce ve uygulamalar hakkındaki görüşleri (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Ahmet Sencer Engin (2016). Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi).Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Fatma Dudu Engin (2016). Okul yöneticilerinin hizmet yönelimli liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
- Mehmet Okan (2016). Kamu okullarında psikolojik güçlendirme ile öğretmenlerin tükenmişlikleri arasındaki ilişki (Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
YÖNETİLEN LİSANS BİTİRME TEZLERİ
- Cazmina Dceenalieva (2023). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygıları ile psikolojik yardım almaya ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Gülnur Ismanova (2023). Ergenlerde benlik saygısı ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Gülsara Beknazar Kızı (2021). İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin uzaktan öğretim sürecinde yaşadıkları sorunlar konusundaki görüşleri (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Rabia Nur Çetinkaya (2021). Yurt dışında üniversite eğitimi alan öğrencilerin yurt dışında eğitim ile ilgili görüşleri (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Remzi Kızılay (2021). Covid-19 geçiren kişilerin ve aile üyelerinin yaşadıkları stres ile ilgili görüşleri (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Nargiza Osmonova (2021). Üniversite öğrencilerinin ailelerinin ebeveynlik biçimleri ile ilgili görüşleri (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Albina Abdikalikova (2020). Üniversite öğrencilerinin iletişim biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Mahmut Alkan (2019). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Aynek Muratbekova (2019). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi öğrencilerinin liderlik özelliklerinin incelenmesi (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
- Perizat Süyütbekova (2019). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi öğrencilerinin özgüven düzeylerinin incelenmesi (Lisans Bitirme Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Bişkek, Kırgızistan.
EDİTÖRLÜK
YAPILAN AKADEMİK DERGİLER
- EDİTÖR – MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi/MANAS Journal of Social Studies (2019-…...)
- EDİTÖR - Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi/Journal of Educational Sciences Research (2011-2020)
ÜYE OLUNAN AKADEMİK DERNEK VE KURULUŞLAR
- Okul ve Eğitim Yöneticileri ve Deneticileri Araştırma ve Geliştirme Derneği - EYED-DER (2004-…….)
- Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Derneği - EBAD (2016-…….)
İDARİ GÖREVLER
- PROFESÖR TEMSİLCİSİ - Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi (28.09.2020-31.08.2023)
- KOORDİNATÖR YARDIMCISI - T.C. ÖSYM Bişkek Sınav Koordinatörlüğü, Kırgızistan (02.09.2019-31.08.2023)
- BAŞKAN - Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, Manas ÖSYM (Manas Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) (02.09.2019-31.08.2023)
- ANA BİLİM DALI BAŞKANI – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı (06.12.2010-04.07.2018)
- BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISI – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü (18.05.2009-08.11.2017)
- DOÇENT TEMSİLCİSİ – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi (27.04.2015-31.09.2017)
- DEKAN YARDIMCISI – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi (17.04.2015-30.11.2016).
- PROFESÖR TEMSİLCİSİ – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu Üyesi (10.11.2017-31.08.2018)
- DOÇENT TEMSİLCİSİ – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu Üyesi (28.05.2012-28.05.2015)
DİĞER KURUL ÜYELİKLERİ VE ÇALIŞMALAR
- KOORDİNATÖR – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Bilimsel Dergiler Koordinatörü (24.03.2022-31.08.2023)
- ÜYE – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğretim Programları Geliştirme ve Revize Komisyonu (20.01.2022-31.08.2023)
- ÜYE – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Etik Komisyonu (16.12.2021-31.08.2023)
- KURUL BAŞKANI – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu (12.03.2021–31.08.2023)
- ÜYE – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Stratejik Planlama Araştırma–Geliştirme Ekibi (05.03.2021–31.12.2021)
- ÜYE – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Engelsiz Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Komisyonu (15.01.2020-31.08.2023)
- ÜYE – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Burs Komisyonu (10.09.2019-31.08.2023)
- ÜYE – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Müfredat Geliştirme Komisyonu (24.01.2019-31.08.2023)
- ÜYE – Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Akademik Performans Değerlendirme ve Teşvik Komisyonu (14.11.2018-………….)
- KOORDİNATÖR - Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü - Pedagojik Formasyon Programı (10.09.2018-………….)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu (11.06.2018-31.08.2018)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu (02.01.2017-31.08.2018)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Komisyonu (19.12.2016-31.08.2018)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Yürütme Kurulu (21.01.2016-31.12.2017)
- ÜNİVERSİTE KOORDİNATÖRÜ– Dumlupınar Üniversitesi Kütahya İl Emniyet Müdürlüğü Geleceğe Yön Ver Projesi (11.02.2016–01.12.2016)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Akademik Teşvik Komisyonu (30.12.2015-14.12.2016)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Birimi (17.04.2015-09.01.2017)
- KOORDİNATÖR – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Erasmus Koordinatörü (28.04.2015-30.11.2016)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Engelli Öğrenci Birimi (2013-2015)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Sorumluluk Projeleri Eğitim-Kültür Projeleri Çalışma Grubu (2012-2015)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kalite Geliştirme-Stratejik Planlama Koordinatörlüğü (2011-2011)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Programı Yürütme Komisyonu (2010-2011)
- ÜYE – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı Komisyonu (2009-2011)
- BAŞKAN – Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi İç Kontrol Eylem Planı Çalışması (2009-2010)
- ÜYE – Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öz-Değerlendirme Çalışması (2004-2005)
- ÜYE – Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Norm Kadro Çalışması (2002-2003)