MAKALE


ULUSLARARASI MAKALELER
SSCI, SCI, AHCI Kapsamındaki Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
  1. Alkın-Şahin, S., Tunca, N., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Relationship between professional values and critical thinking disposition of science-technology and mathematics teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(1), 25-40.
  2. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Yıldırım, H. (2015). Türkiye’deki öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerinin etkisi: Bir meta analiz çalışması. TED Eğitim ve Bilim, 40(178), 285-304. 
  3. Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaman, G. (2015). The effect of gender, seniority and subject matter on the perceptions of organizational justice of teachers: A meta-analytical study. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(1), 33-43.
  4. Yılmaz, K. (2014). The relationship between the teachers’ personality characteristics and burnout levels. The Anthropologist, 18(3), 783-792.
  5. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Kesim, E. (2014). The relationship between school climate and the workaholism tendencies of teachers. The Anthropologist, 18 2), 277-288.
  6. Bayrak, C., Altınkurt, Y. Yılmaz, K. (2014). The relationship between school principals’ power sources and school climate. The Anthropologist, 17(1), 81-91.
  7. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). An examination of articles published on preschool education in Turkey. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 3227-3241.
  8. Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaköse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya ili). Eğitim ve Bilim, 37(164), 159-175.
  9. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Being a female shcool administrator in Turkey: Views of teachers and administrators. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(4), 2227-2238.
  10. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Okul yöneticilerinin kullandığı güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1833-1852.
  11. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Prospective science and mathematics teachers’ computer anxiety and learning styles. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(2), 933-942.
  12. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Relationship between management by values, organizational trust and organizational citizenship. Technics Technologies Education Management, 6(4), 957-966.
  13. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.
  14. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim inançları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 335-350.
  15. Kubiatko, M., Uşak, M., Yılmaz, K. & Taşar, M. F. (2010). Czech and Turkish university students’ attitudes toward information and communication technologies (ICT) used in science subjects. Journal of Baltic Science Education, 9(2), 119-134.
  16. Çokluk, Ö. & Yılmaz, K. (2010). The relationship between leadership behavior and organizational commitment in Turkish primary schools. Bilig - Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 75-92.
  17. Yılmaz, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.
  18. Yılmaz, K., Taşdan, M. & Oğuz, E. (2009). Supervision beliefs of primary school supervisors in Turkey. Educational Studies, 35(1), 9-20.
  19. Yılmaz, K. (2009). Elementary school teachers' views about the critical pedagogy. The Asia-Pacific Education Researcher, 18(1), 139-149.
  20. Taşdan, M. & Yılmaz, K. (2008). Organizational citizenship and organizational justice scales' adaptation to Turkish. Eğitim ve Bilim, 33(150), 87-96.
  21. Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul yöneticilerinin liderlik davranışları ve öğrenci kontrol ideolojilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 32(146), 12-23.
  22. Memduhoğlu, H. B., Aydın, İ., Yılmaz, K., Güngör, S. & Oğuz, E. (2007). The process of supervision in the Turkish educational system: Purpose, structure, operation. Asia Pasific Education Review, 8(1), 56-70. 

SSCI, SCI, AHCI Dışındaki İndeksler (ESCI, Australian Education Index, British Education Index, Education Index, ERIC) Kapsamındaki Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
  1. Yılmaz, K., Babatürk, S. & İnalöz, A. B. (2023). The relationship between university students' foreign language learning motivation and anxietye-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(2), 271-284. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1280048.
  2. Yılmaz, K. & Boobekova, K. (2023). Башкаруу стилдери [Yönetim biçimleri]. Наука - Образование Техника, 3, 86-95. http://dx.doi.org/10.54834/16945220_2023_3_86
  3. Yılmaz, K. (2023). Bilimsel araştırmalarda haksız yazarlık ile ilgili nitel bir araştırma. Turkish Journal of Business Ethics, 16(1), 102-136. http://dx.doi.org/10.12711/tjbe/m3991
  4. Yılmaz, K. (2022). Teachers’ professional collaboration: Current status, barriers and suggestions. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 55(3), 1005-1043. https://doi.org/10.30964/auebfd.1143251
  5. Yılmaz, K., Oğuz, A. &  Altınkurt, Y. (2017). Öğretmenlerin liderlik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 659-675.
  6. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Özçiftçi, E. (2016). The relationship between teachers’ views about the cultural values and critical pedagogy. Eurasian Journal of Educational Research, 66, 191-210.
  7. Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Güner, M. & Şen, B. (2015). The relationship between teachers’ emotional labor and burnout levels. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 75-90.
  8. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Relationship between the school administrators’ power sources and teachers’ organizational trust levels in Turkey. Journal of Management Development, 31(1), 58-70.
  9. Yılmaz, K. (2011). Okul yöneticilerinin mizah tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 27-44.
  10. Yılmaz, K. (2009). Pre-service secondary science and mathematics teachers’ classroom management styles in Turkey. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10(2). Article 6. http://www.ied.edu.hk/apfslt/.
  11. Yılmaz, K. (2009). Okul müdürlerinin denetim görevi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 19-35.
  12. Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2009). Organizational citizenship and organizational justice in Turkish primary schools. Journal of Educational Administration, 47(1), 108-126.
  13. Yılmaz, K. & Balcı, A. (2009). Administrators’ and teachers’ views of individual and organizational values in Turkish primary schools. Educational Planning, 18(1), 26-37.
  14. Aydın, İ., Yılmaz, K., Memduhoğlu, H. B., Oğuz, E. & Güngör, S. (2008). A research on academic and non-academic staff’s psychological contract in Turkey. Higher Education Quarterly, 62(3), 252-272.

Diğer Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
  1. Yılmaz, K., Arık, R. S. & Çelik, M. (2024). Öğretmenler için sessiz istifa ölçeğinin geliştirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 00-00.
  2. Yılmaz, K. (2024). Türkiye’de yayınlanan bilimsel araştırma ve yayın etiği konulu makalelerin incelenmesi (1993-2022). Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 77-92. https://doi.org/10.33206/mjss.1340104.
  3. Yılmaz, K., İnalöz, A. B. & Babatürk, S. (2023). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmiş üniversite öğrencilerinin Türk kültürüne yönelik tutumları. Journal of Turkic Civilization Studies, 4(1), 11-21.
  4. Yılmaz, K., Babatürk, S. & İnalöz, A. B. (2023). Türk kültürüne yönelik tutum ölçekleri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 502-513. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1195971
  5. Yılmaz, K. (2023). Eğitim yönetiminde Thomas Barr Greenfield. Alanyazın [Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi], Özel Sayı, 39-49. http://dx.doi.org/10.59320/alanyazin.1198866
  6. Yılmaz, K. (2023). Eğitim yönetiminde kuram hareketi. Alanyazın [Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi], Özel Sayı, 29-37. http://dx.doi.org/10.59320/alanyazin.1172006
  7. Yılmaz, K. (2023). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yazılan doktora tezleri üzerine bir değerlendirme. Alanyazın [Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi], Özel Sayı, 9-20. https://doi.org/10.59320/alanyazin.1172239
  8. İnalöz, A. B. & Yılmaz, K. (2023). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Türkçe öğrenme tutumları ile Türkçe öğrenmeye yönelik motivasyon engelleri arasındaki ilişkiler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 62-76. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1101078
  9. Efilti, E., Yılmaz, K., Özerbaş, M. A., Alimbekov, A., Gül, Y. E., Boobekova, K. & Cumgalbekov, A. (2022). Identifying secondary school students' health and school problems. Universum: Psychology and Education, 11(101), 34-43. http://dx.doi.org/10.32743/UniPsy.2022.101.11.14499. 
  10. Arık, R. S. & Yılmaz, K. (2022). Edinilmiş İhtiyaçlar Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(4), 1370-1385. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1143855.
  11. Özerbaş, M. A., Yılmaz, K., Alimbekov, A., Efilti, E., Gül, Y. E., Boobekova, K. & Cumgalbekov, A. (2022). Kırgızistan’da uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(3), 1006-1020. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1099856.
  12. Moldobolotova, N. & Yılmaz, K. (2022). Determining teachers’ views on the organizational climate in Kyrgyzstan. Universum: Psychology and Education, 2022.5(95).  https://7universum.com/ru/psy/archive/item/13451.
  13. Yılmaz, K. (2021). Sosyal bilimlerde ve eğitim bilimlerinde sistematik derleme, meta değerlendirme ve bibliyometrik analizler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 1457-1490. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.791537
  14. Alimbekov, A., Yeşil, R., Yılmaz, K., Yılmaz, H., Boobekova, K., Borkoyev, B. & Mamırova, C. (2021). Üniversite öğretim elemanlarının pedagojik yeterlikleri sergileme konusunda yaşadıkları sorunlar/zorluklar ve eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 82-97. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.751968
  15. Yılmaz, K., Şahbaz, O., Demirciler, V. O., Alıç, U. & Koca, M. (2020). Türkiye’de öğrenci devamsızlığı ile ilgili nitel bir araştırma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 440-1460. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.672506
  16. Yılmaz, K. & Çelik, M. (2020). Öğretmenler arasında mesleki işbirliğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 731-740. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.584856
  17. Topuz, M. & Yılmaz, K. (2019). Okul müdürleri ve öğretmenlerin performans değerlendirme süreci hakkındaki görüşleri: Nitel bir araştırma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 9(2), 82-113. http://dx.doi.org/10.22521/jesr.2019.92.3
  18. Yılmaz, K. (2018). Türkiye’deki eğitim yönetimi alanı ile ilgili çalışmalara eleştirel bir bakış. Journal of Human Sciences, 15(1), 123-154.
  19. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2015). Farklı çalışan tipindeki okul yöneticilerinin işkoliklik eğilimleri ve iş doyumları.  Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 225-236.
  20. Yorulmaz, Y. İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2015). The relationship between teachers’ occupational professionalism and organizational alienation.  Educational Process: International Journal, 4(1-2), 31-44. http://dx.doi.org/10.12973/edupij.2015.412.3
  21. Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). The relationship between teachers’ teacher leadership roles and organizational commitment levels. Educational Process: International Journal, 3(1-2), 35-51. http://dx.doi.org/10.12973/edupij.2014.312.3
  22. Altınkurt, Y., Yılmaz , K., Erol, E. & Salalı, E. T. (2014). Okul müdürlerinin kullandığı güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 3(1), 25-52. 
  23. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile iş doyumları arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 4(2), 57-71. http://dx.doi.org/10.19126/suje.46033
  24. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 11(2), 332-345. http://dx.doi.org/10.14687/ijhs.v11i2.2967
  25. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2013). Okullarda örgütsel güç ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 1-17.
  26. Aydın, A., Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2013). Eğitim yönetiminde pozitif psikoloji. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 10(1), 1470-1490.
  27. Topkaya, N., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Dilek, S. A. (2013). Saygınlığını yitirme kaygısı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiler. Akademik Bakış, 36. http://www.akademikbakis.org/36/35.pdf
  28. Yılmaz, K. & Ersoyol, H. (2013). Medyanın değişen çocukluğa etkisi konusunda veli, öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri. The Journal of Academic Social Science      Studies, 6 (4), 759-777. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS956
  29. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Ortaöğretim okullarında değerlerle yönetim, örgütsel adalet ve iş doyumu arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 2 (4), 50-68.
  30. Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T. & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 65-83.
  31. Yılmaz, K. (2012). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 1-14.
  32. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin öğretmenlerin liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri. The Qafqaz University Journal - Philology and Pedagogy, 32, 104-113.
  33. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 941-973.
  34. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının vizyon, misyon ve değerleri ile ilgili bir çözümleme. Akademik Bakış, 23. http://www.akademikbakis.org/23/06.pdf.
  35. Yılmaz, K. (2009). Primary school teachers’ views about pupil control ideologies and classroom management styles. Cypriot Journal of Educational Sciences, 4(3), 157-167.
  36. Yılmaz, K. (2008). The relationship between organizational trust and organizational commitment in Turkish primary schools. Journal of Applied Sciences, 8(12), 2293-2299. http://dx.doi.org/10.3923/jas.2008.2293.2299
  37. Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). Organizational citizenship behaviors and organizational commitment in Turkish primary schools. World Applied Sciences Journal, 3(5), 775-780.
  38. Oğuz, E., Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2007). İlköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 39-52.

ULUSAL MAKALELER
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
  1. Özerbaş, M. A., Yılmaz, K., Babatürk, S. ve İnalöz, A. B. (2023). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öğrenen özerkliği algısı ile Türkçe öğrenmeye yönelik kaygıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 73-107. https://doi.org/10.17152/gefad.1189005
  2. Yılmaz, K. & Çelik, M. (2023). Öğretmen ve okul yöneticilerinin etkili okul ile ilgili görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(1), 260-286. https://doi.org/10.37217/tebd.1184013
  3. Yılmaz, K. (2022). Vizyoner bir lider olarak İsmail Gaspıralı Bey. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(2), 365-379. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1160114
  4. Najimudinova, S., İsmailova, R., Yılmaz, K., Öskönbaeva, Z., Şimşek, D. & Rakımbek Uulu, M. (2021). Kırgızistan’da öğrenci adaylarının üniversite tercih etme nedenleri üzerine bir araştırma. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(23), 266-282.
  5. Yılmaz, K. (2020). Eğitim yönetimi araştırmalarında kullanılan bazı veri toplama araçları ile ilgili bir değerlendirme. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 1-18.
  6. Yılmaz, K. (2020). Türkiye’de eğitim örgütlerinde yapılan tükenmişlik konulu makaleler ile ilgili bir meta değerlendirme. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 119-136.
  7. Yılmaz, K. (2019). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yapılan örgütsel davranış makalelerindeki yönelimler. Türkiye Eğitim Dergisi, 4(2), 81-103.
  8. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2018). Örgütsel güç mesafesi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 8(4), 671-686.
  9. Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2017). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(17), 189-208.
  10. Okan, M. & Yılmaz, K.  (2017). Kamu okullarında psikolojik güçlendirme ile öğretmenlerin tükenmişlikleri arasındaki ilişki. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 16-27.
  11. Yılmaz, K. (2017). Eğitim fakülteleri yeni bir eğitim felsefesi oluşturabilir mi? Türkiye Eğitim Dergisi, 2(1), 22-41.
  12. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin mizah tarzları ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 122-143.
  13. Altun-Dilek, S. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin işkoliklik eğilimleri ile iş-yaşam dengeleri. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi3(1), 36-55.
  14. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile iş-yaşam dengeleri arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(28), 105-128.
  15. Kelekçi, H. & Yılmaz, K. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeleri ile yeterlik inançları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 992-1007.
  16. Çelik, M. & Yılmaz, K. (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile tükenmişlikleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 102-131.
  17. Oğuz, A., Altınkurt, Y., Yılmaz , K. &  Hatipoğlu, S. (2014). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 37-78.
  18. Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Erol, E. (2014). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 48-62.
  19. Yılmaz, K. & Kummuz, Y. (2014). Türkçe öğretmenlerinin derslerinde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 5(1). 
  20. Yılmaz, K. & Tosun, M. F. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 205-218.
  21. Yılmaz, K. (2013). Üniversite öğrencilerinin dini yönelimleri ile bireysel değerleri arasındaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(29), 129-146. 
  22. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2013). Örgütsel iklim ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-11.
  23. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Özel dershane öğretmenlerinin psikolojik sözleşmeleri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 11-22.
  24. Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Oğuz, A. (2012). İlköğretim ve ortaöğretim okulu öğretmenlerinin eğitim inançları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-19.
  25. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Relationship between the leadership behaviors, organizational justice and organizational trustÇukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 12-24.
  26. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 385-402.
  27. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlerin mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 121-137.
  28. Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerler ile öğrenci kontrol ideolojilerine ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 297-315.
  29. Yılmaz, K. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi tarzları ile demokratik değerlere ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. Değerler Eğitimi Dergisi, 9 (21), 147-170.
  30. Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: Nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (2), 86-108.
  31. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının eleştirel pedagoji ile ilgili görüşleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 195-213.
  32. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin mizah tarzları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(2), 1-8.
  33. Çokluk, Ö., Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107.
  34. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2010). Değerlere göre yönetim ve örgütsel adalet ilişkisinin ortaöğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 463-484.
  35. Yılmaz, K. & Çokluk, Ö. (2010). Fen edebiyat fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9.
  36. Yılmaz, K. (2010). Kamu ortaöğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışları ile ilgili görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 1-16.
  37. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2009). Öğretmen adaylarının mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. İş Ahlakı Dergisi, 2(4), 71-88.
  38. Yılmaz, K. (2009). Özel dershane öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 471-490.
  39. Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yeterlik inançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  40. Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(54), 211-233.
  41. Oğuz-Çuhadaroğlu, E. & Yılmaz, K. (2007). Sınıf içi gözlem araç ve teknikleri: Kavramsal bir çözümleme. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 77-97.
  42. Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2007). Üniversite öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 179-204.
  43. Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin değerlere göre yönetim ile ilgili görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(52), 639-664.
  44. Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu 6, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 485-490.
  45. Yılmaz, K. (2006). Güven ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 69-80.
  46. Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2006). İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yönetiminde etkililik hakkındaki görüşleri ile ilgili nitel bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(2), 125-150.
  47. Oğuz, E. & Yılmaz, K. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin      algıları (Yozgat örneği). TED Eğitim ve Bilim Dergisi, 31(142), 89-98.
  48. Yılmaz, K. (2006). Örgütlerin sosyal sorumlulukları: Kavramsal bir çözümleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 65-79.
  49. Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2006). Fakülte yaşamının niteliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 201-210.
  50. Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2005). Eğitim bilimleri fakültesi öğrencilerinin fakülte kültürüne ilişkin algıları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (1), 101-122.
  51. Yılmaz, K. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-13.
  52. Yılmaz, K. & Horzum, M. B. (2005). Küreselleşme, bilgi teknolojileri ve üniversiteler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 103-121.
  53. Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2005). Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünmeye yönelik tutumları ile araştırma kaygıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 11(41), 47-67.
  54. Yılmaz, K. (2005). Performans değerlendirme sürecinde 360 derece geribildirim sistemi. Verimlilik Dergisi, 2005/1, 27-44.
  55. Yılmaz, K. & Özdem, G. (2004). Norm kadro çalışmalarının üniversitelerde uygulanabilirliği: Nitel bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 115-136.
  56. Yılmaz, K., Yoldaş, C. & Yangil, K. (2004). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri ile ilgili görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 198-210.
  57. Yılmaz, K. (2004). Okul yöneticilerinin destekleyici liderlik davranışları ile okullardaki güven arasındaki ilişki konusunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 117-131.
  58. Yılmaz, K. (2004). Sanatsal denetim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(38), 292-311.
Diğer Ulusal Dergilerde Yayınlanan Makaleler
  1. Yılmaz, K. (2023). Türk eğitim sisteminin temel amaçları ve felsefesi üzerine bir değerlendirme. Türk Edebiyatı, 600, 502-506.
  2. Yılmaz, K. (2018). Orta Asya’da bir altın köprü: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi. Üç Çizgi, 8, 16-20.
  3. Yılmaz, K. (2017). Sen dili - ben dili. Üç Çizgi, 2, 7-11.
  4. Yılmaz, K. (2013). 10 soruda 4+4+4 eğitim sistemi. Üniversitepark Bülten, 2, 26-29.
  5. Yılmaz, K. (2010). Değer kazandırma merkezi olarak okul. Yaşadıkça Eğitim, 108, 2-5.
  6. Yılmaz, K. (2009). Okul yaşamının niteliği. İlköğretmen, 29, 11-13.
Diğer Yazılar
  1. Yılmaz, K. (2012). Editörden: Etik dışı davranış olarak haksız yazarlık [Editorial: Unfair authorship as unethical behavior]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 2 (1).
YAYINLANMAMIŞ ARAŞTIRMA